ElementArrayStim ===================================== .. code-block:: python class psychopy.visual.ElementArrayStim(win, units=None, fieldPos=(0.0, 0.0), fieldSize=(1.0, 1.0), fieldShape='circle', nElements=100, sizes=2.0, xys=None, rgbs=None, colors=(1.0, 1.0, 1.0), colorSpace='rgb', opacities=1.0, depths=0, fieldDepth=0, oris=0, sfs=1.0, contrs=1, phases=0, elementTex='sin', elementMask='gauss', texRes=48, interpolate=True, name=None, autoLog=None, maskParams=None) ElementArrayStimは大量の刺激要素を描画する。個々の要素の動作は独立に制御できる。「グローバル形状」刺激やランダムドット刺激の描画に便利である。 ElementArrayStimは数千の刺激をフレーム落ちせずに描画するすることが出来る。しかし、この性能を実現するためにOpenGL 2.0以上をサポートするグラフィックカードでしか利用できないOpenGLの拡張機能を使用している。詳しくはElementArrayのデモを参照のこと。パラメータは以下のとおりである。 ============= ============================================================================================================ パラメータ 解説 ============= ============================================================================================================ win 刺激を描画するウィンドウオブジェクト units None, 'height', 'norm', 'cm', 'deg', 'degFlat', 'degFlatPos', 'pix'のいずれかである。Noneを指定した場合は Windowオブジェクトに設定された単位が用いられる。 nElements 描画する要素数。 ============= ============================================================================================================ .. This stimulus class defines a field of elements whose behaviour can be independently controlled. Suitable for creating 'global form' stimuli or more detailed random dot stimuli. .. This stimulus can draw thousands of elements without dropping a frame, but in order to achieve this performance, uses several OpenGL extensions only available on modern graphics cards (supporting OpenGL2.0). See the ElementArray demo. .. Parameters .. win: .. a Window object (required) .. units .. : None, 'height', 'norm', 'cm', 'deg' or 'pix' .. If None then the current units of the Window will be used. See Units for the window and stimuli for explanation of other options. .. nElements : .. number of elements in the array.